menu
person
[ Updated threads · Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Trabant Kombi + Saját fotómaratás
SziklaDátum: Kedd, 2018-03-27, 17.16.43 | Üzenet # 1
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 49
Állapot: Offline

Sziasztok! Mivel újra kiadásra került A Trabant maratásom, kissé kiegészítve, és tiszta véletlenségből van egy kombim itthon, ezért úgy döntöttem élesben tesztelem milyen is lett az újra kiadás.
Minden felhasznált alkatrész felhelyezéséről igyekszem képet mutatni, az esetleges javításokat is leírva, hogy senkinek ne kelljen külön ezzel kísérleteznie.
Szóval lássuk:
Én kivétel nélkül úgy kezdem, hogy kezembe véve az összeszerelési leírást -makettét, és maratásét együtt-, megjelölöm a makett manuálján, hova kerül majd maratás, vagy egyéb feljavító.
Ezután leválasztom az összes alkatrészt a keretről, majd jöhet a sorjázás, csiszolás, tömítések.
Szóval most is eképpen járok el.
Egy régi  gömbölyű lökhárítóst fogok építeni belőle, ezért sok alkatrészt kell átalakítanom, vagy elhagynom.
A pirossal jelölt dolgok lesznek ezek.




Akkor nézzük leválasztva. Ennyi ami fel lesz használva. Nem is tűnik vészesnek.

brb: Szikla
 
SziklaDátum: Kedd, 2018-04-10, 16.23.43 | Üzenet # 2
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 49
Állapot: Offline
Sziasztok. kicsit haladtam. smile
Először is befejeztem az üléseket, a műanyag tartók helyett 0,8-as drótból hajlítottam újakat, majd az eredeti műanyag lara ragasztottam fel őket, úgy, hogy meghagytam a lemez imitációt (persze elvékonyítva) ami az ülés hátsó felében van.
Egy kis maradék milliuputból csináltam egy szivacsot rá. Az oldalát megszurkáltam , így kicsit jobban hozza a szivacs látványát.


Majd elkészítettem a gépháztetőt. A ráöntött szövetet, tartó rudakat, és a zár részt lecsiszoltam először is. Miután ez megvolt, elkészítettem a keresztmerevítést sztirolból. A tető két oldalára 0,5-ös lemezből ragasztottam egy csíkot, ahogy az eredetin is van. Majd tömítettem, kicsit vékonyítottam. Végül Miliputból elkészítettem a kicsit viseletesebb belső borítást. A rudak helyét megfúrtam, kb 0,5-ös drótból lesznek pótolva, a maratott zárral egyetemben.

Feltűnhetett, hogy még nem használtam maratást. Ennek az oka az, hogy szeretnék minél több alkatrészt olyan állapotba hozni, hogy csak a maratás kelljen rá.
A köveketkező bejegyzésben már bemutatkozik legalább az ajtókeret.

[img]http://http://i1191.photobucket.com/albums/z464/skldesignstudio/Trabant%20Kombi%20bemutato/9_zpsbuvmvgua.jpg[/img]
brb
 
SziklaDátum: Csütörtök, 2018-04-12, 20.50.24 | Üzenet # 3
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 49
Állapot: Offline
Szóval ma csak kicsit volt kedvem reszelni, ezért megcsináltam a szőnyeget. Nem nagy haladás, de legalább mutatós.
A Az utasteret kicsit megbővítettem előre, hogy jobban hasonlítson az eredetihez. Ehhez szét kell vágni a gyári utasteret is, és a válaszfalat is, melyen eltömítettem a felesleges kibontásokat is.
A kerékdob így tányleg a kerékdob, nincs plusz alkatrész. Az illesztést segítő pöcköket lecsiszoltam, a taposó lemezbe a láb alá be kellett egy 0,5-ös lapot pótolnom, hogy majdnem szintbe kerüljön az utastérrel,
majd erre jött a másik 0,5-ös lemez, ami meghajtva imitálja a gyári ívet a pedálsor előtt.




A csomagtartóban nem tudom mi volt a terv a nagy lyukkal, gondolom pótkeréknek csinálták. Na ezt szintén tömítettem. Ide is jön majd szőnyeg, csak nem volt már cucc hozzá.



A gumiszőnyeg sarkait a a rádiuszt majd szárazon fogom megcsiszolni, hogy a mintát ne nyomjam össze.




Brb Szikla
 
SziklaDátum: Vasárnap, 2018-04-15, 20.30.37 | Üzenet # 4
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 49
Állapot: Offline
Sziasztok Egy kicsit ma is haladtam. (és a szokásostól is gyengébbek a képek is, elnézést kérek érte)
Mivel sz@runk az EU-s emissziós értékekre, lebontottam a katalizátort. Ha sokat agyal az ember, mit hogyan kellene csinálni, hajlamos a legegyszerűbb megoldást nem észrevenni. Majdnem feleslegesen dolgoztattam magam a méricskélés, rádiuszmásolás, és hasonló dolgokkal, amikor homlokon vágtam magam, hogy hülye vagy te apám. Csak le kell az egészet csiszolni. biggrin
Szóval így tettem.


Következett az üzemanyagtank ( hogy kicsit a motortér is haladjon). Nem tetszett a tanksapka. Igazából elég alacsony a valóságban, elég alákarcolni, ha meg tudjuk oldani. Én levágtam inkább, és faragtam egy másikat.
Kicsit magasabb mint az eredeti, de még nem szem zavaró talán. Lecsiszoltam a csövet róla, és a hátsó rögzítési pontokat, mert ide maratást fogunk használni.
Elővettem a maszkot is. Ez mellékelve van maratásból, de az eredeti alkatrészt is fel kell használni. Ennek a módja az, hogy lecsiszolunk belőle kb 2 tizedet (fém alkatrész vastagsága). Ha van kedvünk ki is fúrhatjuk.
Majd festés előtt ragasszuk is be a helyére, hogy megkapja a kaszni színét.



Utána játszottam megint kicsit milliputtal. Gyurmázni jó, szóval csináljuk. smile
Előzőleg a kaszni szétvágása előtt, a tetőt is megdolgoztam, hogy ha belenézünk az utastérbe, ne legyenek a vastag keretek láthatóak. Ezzel majdnem az eredeti kinézetet tudjuk hozni. De ezek után a
tetőt is hozzá kell igazítani. Az illesztő bordákat eltüntettem, majd jöhetett a kedvenc gyurmázás. Kinyújtva a helyére tettem, rásimogattam a tetőre, majd beleállítottam a kasznit fejjel lefelé.
Éles szikével átjelöltem, majd a kasznit levéve  körbe trimmeltem. Nem sikerült túl jól, mert a szike húzza a milliputtot nedvesen, így cakkos lett. De szárazon javítom csiszolással.
majd még nedvesen egy durva szőrű ecsettel megcsináltam a textúrát.




A maradék gyurmát kidobtam, majd azonnal egy halk sikollyal kísérve nyúltam is utána a kukába. Itt az ideje, hogy a lámpát is megcsináljam, arra pont elég volt. Először is ki kellett a keresztben belógó műanyagot marni.
Nem probléma, ha nem sikerül a sarkokban tökéletesen, ellenben a fenék közepe jó ha tiszta lesz.


A képen látszik, hogy a homlokfalat is lecsiszoltam, mert az belül követi a külső ívet.

Beletömködtem a milliputot, majd szikével levágtam a kaszni síkjában. Ezután egy gömbölyű tárggyal ami kb a fényszóró átmérője, nedvesen megformáztam a mélyedést. A felesleges anyag szépen mellette kijön.
Nem kell belenyomni izomból, szépen forgatva fokozatosan érdemes végrehajtani a műveletet. Majd mint előzőleg, szikével levágtam a felesleget. Nedves ujjal a szélét letisztázhatjuk. Az első index helyét is eltömítettem,
ne lógjon majd ki az ordenáré lyuk a búra alól.



És látható a fehér keret amire a gyári szögletes csúfságot cserélem. Ez is saját faragás. Ezt bárki egy kis tömítő anyaggal meg tudja csinálni a gyári felhasználásával.

brb Szikla
 
SziklaDátum: Péntek, 2018-11-30, 17.59.55 | Üzenet # 5
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 49
Állapot: Offline
Szóval elkészült , itt az oldalon megtaláljátok valahol. biggrin

Összeszedtem a képeket a maratás tutorialhoz.

És valamennyi képet az átalakításhoz.
 
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés: